Четирите характеристики на перфектния пост в контент маркетинга

В днешния модерен свят социалните медии са неразделна част от живота ни и играят голяма роля в разпространението на идеите ни, популяризирането на бизнеса ни, намиране на информация и забавлението ни. 


Често виждаме как някои постове събират милиони лайкове за минута, а как други – не успяват да достигнат до широката публика. В тази статия ще направим анализ и ще Ви помогнем да научите кои са четирите характеристики на перфектния контент и как да ги приложите в своите собствени постове. Тук под думата “контент” ще разбираме всякакъв вид съдържание (видеа, подкасти, аудио статии, кратки изрезки от кипчета, статии в блог, публикации, картинки и други).

Първо трябва да разгледаме какъв контент НЕ привлича внимание

Най-просто казано, постовете, които не успяват да се популяризират, са онези, които не са привлекателни за окото. Този термин има различно значение за различните хора, но въпреки това можем да намерим допирни точки у онзи контент, който не би привлякъл интерес. 

 

Пример за това са необработени снимки или такива, направени с камера с ниска резолюция. Ако искате да бъдете фотограф, добре ще е да инвестирате в оборудване. Същото важи и ако изработвате нещо с ръцете си – картини, гердани, скулптори и подобни – и желаете да снимате продукта си и да го публикувате онлайн. Ще Ви е необходим подходящ фон и подходяща светлина, които да накарат снимките Ви да изглеждат по-професионално. 

 

Същото важи и ако записвате клипчета – зрителите Ви ще очакват добър звук и ясна картина. Ако създавате писмен контент, то той трябва да бъде лесно четим, с правилни правопис, граматика и пунктуация. Най-важната предпоставка за един контент е той на първо място да е приятен за очите, за да привлече внимание.

marketing product manager holding marketing promotion plan
След като разгледахме какъв тип постове хващат окото, сега е време да Ви запознаем с четирите характеристики на самото съдържание, които задържат вниманието на публиката. Тези характеристики имат едно общо нещо по между си - те променят хората, които са ги видяли. Дали емоционално или интелектуално, зависи от самата публикация. Не е нужно един пост да съдържа всички компоненти, които ще изброим, за да бъде успешен, но ние Ви препоръчваме да се опитвате да съчетавате по няколко от тях във всеки Ваш пост.

Първата характеристика е, че контентът трябва да е образователен.

Ако Вие опитвате да популяризирате свой контент, наблягащ основно на факти и цифри, не се притеснявате, че на хората няма да им е интересно да го гледат, слушат или четат! Той може да достигне до много хора, но трябва да си спомните първата стъпка, която споменахме в тази аудио статия – да поднесете информацията по приятен за очите начин. 

 

Всъщност хората в днешно време все по-рядко четат книги, вестници, слушат новини по телевизията или влизат в новинарски сайтове. Много от нас получават информацията си за света единствено чрез социалните мрежи и блогове. Сайтовете за интересни факти и полезни или интересни факти стават все по-популярни. 

 

Търсенето на съдържание с образователна цел всъщност е огромно! Хората сме любопитни и винаги жадни за нови знания. Затова, не се страхувайте да включвате факти, цифри и твърдения в постовете си, но не забравяйте да ги направите приятни за окото!

Young girl conducting a webinar

Втората характеристика на успешния контент е, че той трябва да забавлява.

Ежедневието на повечето хора е изпълнено със стрес, задачи и понякога с неприятни изненади. Ето защо много хора обичат, когато влязат в интернет да намират постове, които им носят позитивни емоции. 

 

Характеристиката на забавлението е една от най-лесните за прилагане, защото тя може да се съчетае в много постове и може да заеме много форми. Например кой не обича смешни клипчета, снимки на сладки животни, песни с вълнуващ текст или мелодия, онлайн тестове и други подобни? 

 

Поради тази причина публикации, каращи хората да се смеят или носещи позитивни емоции като радост и вдъхновение, привличат много внимание.

Laughing young businesswoman texting with her mobile phone in the coffee shop.

Третата характеристика, която един контент трябва да има, за да бъде интересен за широката публика, е емоционалност.

Хората всъщност обичат емоциите и без да го осъзнават, често се свързват на подсъзнателно ниво с онези публикации, които са ги накарали да почувстват нещо. Тази емоция може да е тъга – например много избират да споделят тежката си битка с някоя болест или молят за съдействие и разбиране. Това обаче не е задължителната емоция, която трябва да се стараете да събудите в публиката си, за да получите внимание. 

 

Например емоцията, която един контент провокира, може да е и гняв и индиректно да събужда чувството ни за справедливост – такива постове са онези, които разказват или нагледно показват някакво събитие, в което нещата не са се развили в положителна посока. Пример за публикации, целящи да събудят тези чувства, са снимки на замърсена природа, бедни деца, война или която и да било несправедливост. 

Хората харесват емоционалното съдържание, защото могат да се обвържат с него, могат да открият у другите проблеми и емоции, които самите те притежават и по този начин да усетят въздействието и посланието на публикацията. Затова бъдете напълно откровени и не замаскирате собствените си възгледи, когато правите емоционален пост. Колкото по-честни сте, толкова повече внимание ще привлечете!
Scrolling through their couple selfies

Четвъртата и последна характеристика на перфектния контент е той да бъде ангажиращ.

Хората обичат да изразяват мнението си и да правят истински промени. Ето защо, ако успеете по някакъв начин, чрез публикациите си, да накарате своите зрители, последователите си или клиентите си да направят действие, което те самите усетят, че ще е в тяхна полза или в полза на възгледите им, то поста Ви ще бъде повече от успешен. 

 

Поради тази причина онлайн петициите, въпросниците, споделянето на карикатури и осмиващи клипчета са толкова популярни в интернет. Съдържанието Ви би станало популярно дори ако публикувате нещо, с което публиката Ви не е съгласна. Хората ще се почувстват длъжни да Ви поправят и ще се впуснат да споделят и коментират, което ще привлече още повече внимание към публикациите Ви. Все пак няма лоша реклама. 

 

Популярно прилагане на тази характеристика е в началото и края на Ютюб видеа, в които влогърите приканват зрителите си да харесат и коментират клипчетата им, както и да се абонират за канала им. Трябва обаче да внимавате с подобни молби! Те понякога могат да Ви изиграят лоша шега, като вместо да привлечете хората да изразят мнението си към поста Ви, просто ще ги накарате да преминат към друг контент. 

Както казахме, хората обичат да са ангажирани с публикациите, когато смятат, че това ще бъде позитивно за тях самите или ще потвърди възгледите им. Ето защо е хубаво да приканите зрителите си да коментират, споделят и харесват чак в края на Вашата публикация, след като вече са се идентифицирали по някакъв начин с нея.

В момента в интернет се наблюдава нов феномен – хора харесват, споделят и следват създатели на съдържание, които се представят като онеправдани, например споделят, че досега някой друг се е възползвал от идеите им за публикации и молят зрителите или читателите си да се абонират за тях и техните публикации, за да може споделената несправедливост да се поправи. По този начин много хора се чувстват пряко ангажирани с благополучието на съответния създател на съдържание и предприемат действия, за да му помогнат.

Vlogger makes online streaming using smartphone

Това бяха четирите характеристики на перфектния контент в нашия кратък анализ днес. Нека да ги обобщим. Предпоставка за използването на тези характеристики е публикациите да са приятни за окото, което може да се постигне чрез инвестиране в техника и софтуери за обработка. 

 

Първата характеристика е постовете да имат образователна цел, поднесена по несух начин. Вторият компонент е съдържанието ви да забавлява чрез нещо смешно, някаква приятна музика или друго средство, повдигащо настроението на публиката. Третата характеристика на перфектната публикация е тя да предизвиква емоции, а четвъртата – да ангажира публиката с конкретни действия. 

Не е задължително един контент да притежава всички тези характеристики, за да бъде успешен инструмент във вашия дигитален маркетинг. Съчетаете ли обаче поне две от тях, докато създавате постовете си, то те със сигурност ще се радват на голяма популярност.
Имате нужда от помощ със създаването на съдържание за Заявете безплатна консултация с нашия екип!

    Author avatar
    Вектори Дизайн
    Администратор в Vectory Company
    Нашият сайт използва "Бисквитки (Cookies)"
    Call Now Button