Как да изградим бранд за нов бизнес?

Брандингът не е само вашето лого и дизайн, то е преживяването на вашите клиенти, продуктите/услугите ви и партньорите ви. Отнема много усилия, за да изградите нова търговска марка – трябва да знаете каква е мисията на бизнеса ви и да се погрижите, че другите хора, и вътре и извън фирмата, знаят за нея. Днешно време репутацията на търговските марки се оформя повече от действията, отколкото от думите на фирмата.

Брандирането може да се възприеме като връзката между бизнеса и купувачите. То помага за създаване на по-значима връзка с тях, разказва вашата история и споделя вашите ценности. Идеята е да се провокират правилните чувства у хората, за да се разграничите от океана от компании и да имате конкурентно предимство срещу големите играчи на пазара.

Например, платформата за превоз Lyft излезе на пазара чак след като Uber вече го доминираше изцяло. Въпреки това, чрез интелигентно позициониране, те създадоха имидж противоположен на техния конкурент и сега фирмата им е на стойност 24 милиарда долара.

В тази статия ще споделим основните стъпки в създаването на уникален бранд за вашия нов бизнес.

Why it took so long. Attractive brunette businesswoman works alone in the office at nightime

1. Винаги започвайте от въпроса „защо“

Някои основатели смятат, че създаването на бранд е само измислянето на име и визуална тема от бранд мениджъра. Но преди да започнете да записвате идеи, първо погледнете навътре в себе си. Определете най-големите си ценности, вашата мисия и история, както и силните страни на фирмата ви. Основателя на FunWorks, Пол Чарни твърди, че „най-важното нещо за една фирма е това всички да разберат защо тя съществува.“
След като сте разгледали основните идеи за фирмата и продуктите ви, решете кои са от най-голямо значение за вас и клиентите ви – направете тези главни идеи дефиницията на вашия бранд. Пример е как Red Bull са изградили много успешна марка, базирана на вълнуващи емоции.
Бъдете автентични, когато обмисляте вашата мисия и бъдете сигурни, че можете да дадете всичко, което марката ви обещава на потенциалните клиенти. По-добре е да правите по-малки обещания и да предоставите повече от обещаното, отколкото да пречупите доверието на купувачите. Също така обмислете с какво се различавате от конкуренцията и как да запълните по-добре пазарната ви ниша.

Stock market trading and research software on tablet PC

2. Опознайте аудиторията си

За да се презентирате като решение на определен проблем на избраната от вас аудитория, е нужно да навлезете и да изучите детайлите на тяхната личност. Открийте какво ги мотивира, какво ги отблъсква и кои са техните безкомпромисни ценности и нужди.
Когато се внедрите в съзнанието на аудиторията си и споделяте техните ценности, дали ще е страст към образованието, здравето или нещо друго, вашето предприятие ще грабне тяхната симпатия. Това създава доверието и лоялната клиентела, към която се стремите. Запомнете, че не всичко зависи от самия продукт. Продуктът ви е само инструмент, с който вие служите на определена аудитория. Опознаването на тази аудитория и анализирането на нейните нужди е в основата на добрия брандинг.

Group of students prepares teamwork project

3. Вкарайте целия си екип в процеса

Отнема много усилие, за да може хората, които не са чували никога за вашия бизнес, да се развълнуват за вашите продукти или услуги. Не разчитайте единствено на собствения си усет.
Процесът изисква постоянен диалог между лидерите и членовете на екипа ви, които са интегрална част от фирмата. Първо тях убедете да повярват във вашата мисия и да я подкрепят.
Няколко начина да се постигне този ефект е чрез създаването на презентации за новия продукт и воденето на сесии за обсъждане и обмяна на идеи. Отборната работа върху проекта не само го прави по-органичен и по-качествен, но и създава лоялност в хората работещи върху него. По този начин те започват да интернализират вашата мисия и да се чувстват като част от нейното изпълнение.
Дори да нямате широк фирмен екип все още, като основател и лидер, то поне е нужно да имате доверен „отбор“ от ментори, съветници и приятели, с които може да се консултирате.

Conceptual the customer responded to the survey

4. Потърсете външна оценка веднага

След като сте готови с проучването и сте свързали няколко начални концепции, вие трябва да тествате бранда като го рекламирате на потенциални клиенти, колкото може по-често. Ако успеете да включите самите купувачи в креативния процес се подсигурявате, че вървите в правилната посока.
Както се изрази Пол Чарни: „Защо да не включа повече гледни точки от самото начало? Това означава по-малко неизвестни. В крайна сметка, трябва да включите клиентите възможно най-рано, за да не рискувате обграждането от твърде много позитивни мнения.”
Представянето на бранда пред аудиторията ви също ще ви накара да презентирате идеите си с пълна яснота и да започнете да визуализирате концепциите по-ясно, което ще ускори креативния процес и ще премахне ненужните идеи по-бързо. Поискайте полезна критика от последователите си, дали ще е чрез анкети или някакъв вид рейтинг. Тествайте идеята пред инвеститори, за да видите реакцията им и да получите практични съвети и обратна връзка. Правете A/B тестове, за да експериментирате с различни хипотези.
Докато събирате мнения започнете да оптимизирате идеята си и открийте как да я изразите в по-малко от 6 думи. Този метод е не само маркетингов процес, но и процес на еволюция и консолидация на вашата бизнес идея.

Social media and content sharing

5. Започнете да изграждате самия бранд

Тестовата фаза трябва да се случва едновременно с процеса на създаване и комбиниране на различни елементи във вашия бранд. Но не започвайте с това докато не сте свършили с основните неща. Хората често започват пътешествието си с името и логото и хабят много усилия в ранен етап, но това е лоша идея. Името ще има значение чак след като сте решили точно „кой“ и „защо“ сте.

Основните компоненти включват не само името и логото, но и цветовете, тона и стила (напр. дали ще сте формален или хумористичен бранд). Освен това тук се включват присъствието ви в социалните медии и уебсайта. Запомнете, че професионалният бранд ще бъде използван във всичките ви бизнес платформи. С други думи, вие трябва да се последователни. Не можете да използвате едни цветове, шрифт и лого в социалните мрежи, а в уебсайта си да използвате нещо съвсем различно. Изработете детайлите стъпка по стъпка докато не стигнете желания резултат. Визуалното усещане, което излъчвате определя и вашето позициониране на пазара.

Когато става дума за името, добър начин да се започне е като се измислят много идеи. Не е нужно да бъде нещо директно или описателно. Важното е да се връзва с основните идеи на бранда. Например, както червеното е страстен цвят, а бика е символ на сила, името Red Bull пасва перфектно на идеята зад продукта им.

Често основателите на фирми скачат твърде бързо върху оформянето и детайлите на бранда, но името и логото могат да бъдат променени, докато причината за съществуването на фирмата не може. 

Това са основните фактори разграничаващи гениални брандове от тези, които не могат да оставят трайно впечатление. Желаем ви успех в начинанието!

А може би имате нужда със съдействие за Заявете безплатна консултация с нашия екип!

    Author avatar
    Вектори Дизайн
    Администратор в Vectory Company
    Нашият сайт използва "Бисквитки (Cookies)"
    Call Now Button