Как да направим въздействащо рекламно послание?

Всеки човек се сблъсква ежедневно със стотици брандове. Въпроса, който задаваме ние в тази статия е как да направим толкова въздействащо НАШЕТО рекламно послание, за да може да се разграничи в океана от компании, в които всички ние плуваме. Ще разгледаме техниките за успешно заглавие, последвани от структурата за успешен рекламен текст.

Техники за успешно рекламно заглавие

Без значение дали се опитвате да създадете публикация за социалните мрежи, да направите страница за продажби в уебсайт или използвате имейл маркетинг, вие трябва да въздействате на човека от другата страна, за да привлечете вниманието му. Ако не успеете да спечелите вниманието на клиента с вашето заглавие, вие сте загубили играта преди тя дори да е започнала.

 

Според най-разпространените тактики сред агенциите, които се занимават с това, най-успешните рекламни заглавия се делят на три категории: заглавия с полза, заглавия със заплаха и заглавия със социално доказателство.


Заглавията с ползва целят да покажат желания резултат, към който клиентът се стреми още в първите няколко думи. Пример за такова заглавие е:

И ти можеш да свалиш 10 килограма за 10 седмици с правилния хранителен режим!

В този случай ползата е свалянето на 10 килограма за период от 10 седмици. Очевидно е, че в тази ситуация под “правилен хранителен режим” ще се разбира режимът, който вие се опитвате да продадете на клиента, но самият факт, че обещавате 10 килограма за 10 седмици ще накара много хора да прочетат рекламния ви текст.

Други примери за заглавия с полза са:

Открий тайната на красивото лятно тяло, където ползата е красивото лятно тяло.

Как да поддържаш добра фигура, когато всички хора около теб те изкушават с вредна храна, където ползата е поддържането на добра фигура в определена ситуация.

Как да направиш коремна преса, с която да се гордееш, където ползата са красивите коремни мускули

Най-бързият и лесен начин да се храним интуитивно, където ползата е умението да се храним по интуиция.

Как да живеем здравословно без диета, където ползата е живот без лишения и глад.

Benefits Of Cucumber juice. Green smoothies cooking for detox and weight loss. Glass of fresh

Много хора се мотивират от ползата, но има и друга голяма група. Тези хора се мотивират от болката, проблема и заплахата от нещо.

 

Рекламните заглавия от този тип насочват вниманието на потенциалния клиент към определено нещо, което той или тя със сигурност не желае в собствения си живот. Вече най-вероятно се досещате, че това е точният еквивалент на моркова и тоягата. 

 

В първия случай ние мотивирахме нашите потенциални клиенти с възнаграждението, а тук ще ги мотивираме със заплахата. За следващите примери ще използваме отново ситуацията, в която вие се опитвате да продавате хранителни режими, но както се досещате, тези техники могат да се използват при всички останали продукти и услуги.

 

Колкото по-рано разбереш за опасностите, които крият диетите, толкова по-добре.

Тук заплахата са опасностите които крият диетите. Всеки човек, който някога е бил на диета ще се замисли над думата “опасност” в това изречение. Ето още няколко примера, които биха имали сходен ефект:


  • Какво никой фитнес инструктор няма да ви каже и как това може да ви спести много нерви от поредната диетична мода;
  • 7 грешки, които направо убиват потенциала за красота на вашето тяло;
  • Гладът и лишението са причината да не постигате резултатите, за които така усърдно тренирате;
  • Най-голямата лъжа в здравословната индустрия;
  • Ако не прочетеш защо диетите са опасни сега, ще съжаляваш до края на живота си;
  • Почти всичко, което си мислиш, че знаеш за здравословното хранене е лъжа;

 

Както виждате, продуктът остава същият, но начинът, по който привличаме вниманието на хората е съвсем различен. Има и един последен, трети начин да заемете съзнанието на потенциалния клиент и то още в началото и той е базиран на стадния принцип. 

 

Хората се мотивират да предприемат дадено действие, ако други хора са го направили също. Дори според едно проучване 67% от хората смятат, че ревю на непознат човек в интернет е толкова добро, колкото ревю за продукта или услугата от приятел. Затова можете да използвате заглавия, които са базирани на социално доказателство.

Как 100 души успяха да свалят по 10 килограма през януари? Това е перфектното заглавие за реклама на хранителен режим след Коледните празници. Други такива примери включват:

  • Повечето хора вече знаят, че диетите не работят, но каква е алтернативата?
  • Хиляди хора са открили полза в интуитивното хранене, а може би сега е твой ред?
  • Присъединете се към хилядите ни доволни клиенти и т.н. 
Woman writing nutrition plan diet menu and fitness workout routine. Healthy detox water

Схванахте идеята! Хората, които се мотивират от това, което правят другите също биха се възхитили ако включите дадена известна личност във вашите заглавия. Тъй като в момента говорим за фитнес индустрията, да вземем за пример Арнолд Шварценегер. Ето примерни заглавия:


  • Лесен начин за изграждане на естетическа физика като на Арнолд Шварценегер
  • Как да направим бицепси като на фитнес легендата Арнолд Шварценегер
  • Храни се като Арнолд Шварценегер, че и по-добре! 
  • Метод, който е помогнал на Арнолд Шварценегер да подобри значително физическата си форма
  • Защо Арнолд Шварценегер започва деня си с протеинов шейк и може би ти трябва да правиш същото 

 

И така. Това бяха трите начина да напишете вълнуващо заглавие, което провокира хората да продължават да четат с интерес. Дори и нищо да не сте запомнили, запомнете само едно нещо. Никога не пишете заглавието за продукта!

 

Вашата задача е да напишете заглавието за хората, които ще го прочетат! Те трябва да видят полза в това, което ще последва и характеристиките на продукта са най-неподходящото нещо, за да възбудите техния интерес. Сега е време да разгледаме няколко техники, които ще ви помогнат да поддържате този интерес в самите рекламни текстове.

marketing product manager desk

Техники за успешен рекламен текст

Съдържанието на рекламните текстове варира в зависимост от формата и мястото, за което са предназначени, но има едно нещо, което всички успешни примери споделят и това е структурата. Сега ще ви дадем структурата на един успешен рекламен текст, но е добра идея да се върнете към нея когато имате време и да запишете съставните елементи. 

 

Веднага след заглавието на един добър рекламен текст започва кръга на продажбата. Първия елемент е да се включи обещание, полза или болката, която потенциалните клиенти на даден продукт изпитват. Тук доста често се рисува словесна картина или се разказва история, която в крайна сметка сочи към ползата, обещанието или болката. 

 

Ако вземем примера с хранителните режими, тук можем да разкажем история на човек, който е получил хранително разстройство след спазването на диета при положение, че търсим болката или пък да разкажем как наш клиент е успял да свали 20 килограма за 3 месеца докато се храни с нашите хранителни режими.

 

След обещанието, ползата или болката идва нашето обосноваване. Тук е времето да използваме логика, за да покажем най-важните характеристики на нашия продукт или услуга. Отново се стремете да покажете резултата и ползата, а не само голата характеристиката. В случая на хранителните режими, можем да споменем, че те са балансирани и човека няма да изключва нещата, които обича от режима си. 

 

Освен това ще включим, че са разнообразни и няма да се налага да яде едно и също всеки ден. И за финал ще добавим, че са изцяло съобразени с предпочитанията на клиента, защото ги изготвяме специално след разговор, на който сме установили какво обичат и какво не обичат да консумират. Метафорично казано, вашата задача е да облечете всяка гола характеристика в топлото палто на съответстващата полза за клиента.

0%

Над 90% от бизнесите в България се фокусират в/у продукта, който продават.

Имайте предвид, че над 90% от бизнесите в България се фокусират в/у продукта, който продават. Само около 6-7% говорят за ползите от продукта си. Запомнете, че хората не си купуват продукти; те си купуват онова, с което тези продукти ще допринесат за живота им!


След като отметнем това идва време да създадем диалог между нас и потенциалните клиенти. Запитайте се какво най-вероятно ги вълнува в момента докато четат вашия текст. Опитайте се да адресирате потенциалните възражения, които са възникнали на този етап. Например можете да включите:

“Това не е поредното клише, а истинска методология, която ще ви помогне да постигнете желаните резултати. Ние не работим с шарлатани! Нашите режими се изготвят от най-добрите фитнес инструктори в България”.

Само това изречения оборва поне 3 възражения, които потенциалния клиент може да има за вашите режими. 

 

Не отделяйте много време на възраженията, а се опитайте да продължите към следващата фаза – представяне на доказателства. Тук е времето да покажете препоръки от вашите предишни клиенти, техните резултати, факти и статистики, които ще ви помогнат с продажбата. 

 

В тази част ние можем да сложим статистиката от Национален център за биотехнологична информация на САЩ сочеща, че над 80% от диетите не работят в дългосрочен план. Тук можем да използваме снимки на наши клиенти, които са успели да свалят килограми с хранителните ни режими, както и неща, които те са казали за нашето клиентско обслужване. 

 

След доказателствата идва време за гаранцията. Ако все още не сте видяли статията ни озаглавена Намалете риска и ще превърнете продаването в забавление” може би трябва да го направите. Използвайте инструментите от нея, за да намалите емоционалния и финансовия риск на вашите потенциални клиенти. 

 

За финал направете кратко заключение и припомнете на вашите потенциални клиенти какво ще получат от съвместната работа с вас. 

Young girls are using a smart phone.

Ето и две бонус тактики. Рекламния текст може да бъде разпределен в отделни елементи на продажбена страница във вашия уебсайт. Ако случаят е такъв, не забравяйте да имате много бутони “купи” или “виж офертите” разпръснати из страницата.

 

С други думи, бутонът “КУПИ” трябва да го има навсякъде, където е удобно. Дори и да е три, пет, осем пъти в страница, не се притеснявайте. Само 20-30% от хората стигат до края на една оферта. Трябва да помислите за другите 70-80% от хората. 

 

Ако пък пишете имейл рекламно послание, не забравяйте да оставите послепис. Да, точно така послепис! Сетете се за последния път, когато получихте съобщение с послепис. Има голям шанс да сте прочели послеписа преди всичко останало. 

 

Този малък елемент привлича вниманието на вашите потенциални клиенти, затова е изключително подходящо място да вмъкнете подаръци, отстъпки или да ги накарате да се усмихнат. Например, оставете код за 10% отстъпка от всички поръчки на режими направени в следващите 24ч. и им пожелайте успешна седмица. Гарантирано това ще ги накара да ви харесват повече, което само по себе си вдига шансовете ви за продажба.

 

И така. Това беше най-важното, което трябваше да знаете за писането на въздействащи рекламни послания и текстове. Вече имате инструментите, а сега е време да планирате следващата си рекламна кампания и да ги използвате. Желаем ви успех! 

Имате ли нужда от съдествие със създаването на Заявете безплатна консултация с нашия екип!

    Author avatar
    Вектори Дизайн
    Администратор в Vectory Company
    Нашият сайт използва "Бисквитки (Cookies)"
    Call Now Button