Skip links

Защо е важно да сме уникални в 21 век?

В динамичния и постоянно развиващ се живот, е много трудно да изпъкнем, независимо с какво. Това е така, не защото не сме добри, в съответната сфера, услуга или продукт, а защото конкуренцията е толкова голяма, че почти всички стартиращи предприемачи и техните бизнеси от общото цяло, остават незабелязани.

Да се откроим сред другите не касае само необходимостта да надминем конкуренцията. Да накараме потребителите да ни разпознават лесно сред масата от брандове, е половината път към успеха. В 21 век, трябва да бъдем уникални преди всичко!

1. Какво представлява лого дизайнът?

Логото е емблемата на нашата фирма, чрез което ние се идентифицираме и заявяваме себе си и дейността си пред аудиторията. То откроява нашия бранд чрез спецификите си и изразява посланието, което искаме да дадем.

Дизайнът му оказва ключова роля в изграждането на представата за нашата компания, продукт или услуга, формирането на нашата самоличност и първоначалните впечатления, които ще създадем. Идеята за създаването му стои в основата на изграждането на графичния дизайн. Тази емблема може да се състои от шрифт, изображение, начертание или съвкупност от тях.

2. Какви видове има

В зависимост от начинът, по който изглежда и елементите, които се включват, лого дизайнът се конкретизира в следните видове:

  • Буквено – Центърът му се състои от конкретна буква или няколко такива, които са идентификатор за компанията. Те се превръщат в неин символ. Може да включва и абревиатури или инициални;

 

  • Типографско – Това е най-често срещаният тип и следва максимата “Малкото е много!”. То може да включва както самостоятелни думи, така и словосъчетание от такива, изразяващи компанията. Те се характеризират с разнообразие от използвани шрифтове за направата, които да привличат човешкото око и да провокират интереса. В този тип се съсредоточава фокуса изцяло в посланието, изразено чрез думи, изрази и словосъчетания. Замисълът се предава по семпъл и изчистен начин;

 

  • Графично – Характеризира се с това, че се изгражда на основата на изображение, което изразява продуктът или услугата, които се предлагат. Графичното изображение прави визуална препратка към нашите предложения. Съвременните технологии и специалисти в областта, предлагат възможност за създаване на графики, които са трудни за възпроизвеждане и копиране, и могат да бъдат превъплътени в 3D версия;

 

  • Абстрактно – В този вид, целта е да се провокира съзнанието на отсрещната страна да упражни мисловна дейност, чрез която да задържи вниманието си максимално дълго време върху нашето лого и компания, както и съответно продукт или услуга. Абстракцията, която се създава, се асоциира с идеята, която стои зад фирмата и нейният замисъл;

 

  • 3D варианти – Интересът към тях се засилва, благодарение на популяризацията на 3D технологията под всякаква фирма. Лого, изградено на този принцип, включва в себе си дръзки, контрастни цветове и графики, които да приковат вниманието на отсрещната страна.

3. Защо е необходимо наличието му?

Съществуването на добре формулирано лого е важна необходимост, защото то представлява облика на нашия бранд и е първото нещо, на което потребителите ще обърнат внимание.

В зависимост от качеството на направата му, цветовете, шрифтовете, думите и символите, въплътени в него, този дизайн прави нас и нашето предложение на пазара запомнящо се, и по този начин ни прави уникални и ни разграничава от общото цяло. Когато е добре направено, то предизвиква желание и интерес в отсрещния човек да се запознае и да опита конкретния продукт или услуга. 

Най-големите брандове в световен мащаб, използват този графичен елемент или емблема, за да разпространяват своите предложения навсякъде и по всяко време – телевизионни реклами, билбордове, вестници, списания, продуктово позициониране в предавания, филми, клипове и сериали. Без разпознаваемото си лого, много от потребителите нямаше да имат такова доверие към тях. 

4. Какво е важно да вземем под внимание когато изграждаме лого дизайна?

Направата му е трудна задача, изискваща внимание в детайла и познания в областта на графичния дизайн. Има случаи, при които невниманието и неправилното му изграждане, влияят на последващия интерес сред потребителите в негативна посока.

Именно поради факта, че искаме благодарение на емблемата да изпъкнем, да формираме градация и да генерираме приходи под името на нашия бранд, трябва да съобразим следните неща:

  • Трябва да бъде разбираем – Важно е да бъде изграден по начин, по който няма да останем неразбрани от обществото, сред което искаме да се покажем;
  • Трябва да пресъздава послание – Зад емблемата на компанията, трябва да стои целият замисъл и идея, а самото лого да бъде препратка към това;
  • Трябва да бъде идентично и разпознаваемо – Да дублираме или да копираме нечия вече наложена идея на пазара, е решение, от което можем да загубим както доверието на клиентите, така и интереса на потенциалните такива;
  • Да предизвиква мисловна дейност сред аудиторията в тази насока – Дизайнът ни трябва да бъде направен по начин, който да предизвика мисли в посока на нашите предложения, тяхната функционалност и качество. Колкото повече човек задържи вниманието си върху нещо, толкова възможността да го избере като опция за себе си се увеличава;
  • Да не бъде прекалено сложно –  Понякога простите и изчистени послания, се възприемат по-лесно и по-добре, отколкото “завъртяните” такива, предизвикващи двусмислие и трудно проследима логика;
  • Трябва да се възпроизвежда лесно на всякакъв формат и тип рекламни материали – от билбордове до визитни картички;
  • Цветовете, използвани като елементи за направата му, трябва да бъдат подбрани добре, защото те ще фигурират като основа на продуктите и графичният дизайн в последствие.

Имате нужда от лого? Няма проблем!

Нашите графични дизайнери ще изработят най-подходящото лого за вас, и вашият бизнес!

5. Защо да се доверим на Vectory Design?

Да направим своя собствен лого дизайн изисква наличие на познания, наблюдения и опит, които не всеки от нас притежава. Именно поради съвкупността от тези фактори, без които качественото лого не може да съществува, идва и необходимостта от добър професионалист, който да превърне идеята ни в реалност. 

Почти всеки, който има опит в сферата на лого и графичния дизайн, знае колко е важно да притежаваме идентификация и индивидуалност. Конкуренцията е голяма във всяка област, пазарът е пренаситен от стари и нови предложения, а да пробием в дадена ниша и да пожънем успех звучи като “мисията невъзможна”. Брандове, които не изглеждат различни, а са част от масата, не просто не се задържат сред конкуренцията, а не могат дори за кратко да се наложат.

Повечето от хората с малки бизнеси смятат, че изграждането на добра емблема не е от голямо значение, което далеч не е вярно. Дори и най-малката фирма може да изпъкне и да “заблести”, под диригентството на професионалист, който да вдъхне живот на идеята. 

Да намерим опитен и всеотдаен екип, който да изгражда доверие и да придаде красив облик на нашия бизнес, е трудна задача. Именно поради тази причина, можем да се доверим на Вектори дизайн, чиято дейност е фокусирана в изработка на персонално фирмено лого, уеб дизайн и рекламни материали.

Гласувайки доверието си във Vectory Design, ние получаваме високо качество на изработката на достъпни цени, което преборва посредствеността и ни изгражда уникалност сред конкуренцията.

Колко беше полезна тази статия?

Vote!

Drag the slider and make your voice heard.

Vote!

Drag the slider and make your voice heard.

Sorry.

Exceeded the limit of votes from one IP.

0

0

100

Автор:

Мишел Радославова

Head Copywriter

Explore
Drag