В динамичния и постоянно развиващ се живот, е много трудно да изпъкнем, независимо с какво. Това е така, не защото не сме добри, в съответната сфера, услуга или продукт, а защото конкуренцията е толкова голяма, че почти всички стартиращи предприемачи и техните бизнеси от общото цяло, остават незабелязани.
Да се откроим сред другите не касае само необходимостта да надминем конкуренцията. Да накараме потребителите да ни разпознават лесно сред масата от брандове, е половината път към успеха. В 21 век, трябва да бъдем уникални преди всичко!
1. Какво представлява лого дизайнът?
Логото е емблемата на нашата фирма, чрез което ние се идентифицираме и заявяваме себе си и дейността си пред аудиторията. То откроява нашия бранд чрез спецификите си и изразява посланието, което искаме да дадем.
Дизайнът му оказва ключова роля в изграждането на представата за нашата компания, продукт или услуга, формирането на нашата самоличност и първоначалните впечатления, които ще създадем. Идеята за създаването му стои в основата на изграждането на графичния дизайн. Тази емблема може да се състои от шрифт, изображение, начертание или съвкупност от тях.
2. Какви видове има
В зависимост от начинът, по който изглежда и елементите, които се включват, лого дизайнът се конкретизира в следните видове:
- Буквено – Центърът му се състои от конкретна буква или няколко такива, които са идентификатор за компанията. Те се превръщат в неин символ. Може да включва и абревиатури или инициални;
- Типографско – Това е най-често срещаният тип и следва максимата “Малкото е много!”. То може да включва както самостоятелни думи, така и словосъчетание от такива, изразяващи компанията. Те се характеризират с разнообразие от използвани шрифтове за направата, които да привличат човешкото око и да провокират интереса. В този тип се съсредоточава фокуса изцяло в посланието, изразено чрез думи, изрази и словосъчетания. Замисълът се предава по семпъл и изчистен начин;
- Графично – Характеризира се с това, че се изгражда на основата на изображение, което изразява продуктът или услугата, които се предлагат. Графичното изображение прави визуална препратка към нашите предложения. Съвременните технологии и специалисти в областта, предлагат възможност за създаване на графики, които са трудни за възпроизвеждане и копиране, и могат да бъдат превъплътени в 3D версия;
- Абстрактно – В този вид, целта е да се провокира съзнанието на отсрещната страна да упражни мисловна дейност, чрез която да задържи вниманието си максимално дълго време върху нашето лого и компания, както и съответно продукт или услуга. Абстракцията, която се създава, се асоциира с идеята, която стои зад фирмата и нейният замисъл;
- 3D варианти – Интересът към тях се засилва, благодарение на популяризацията на 3D технологията под всякаква фирма. Лого, изградено на този принцип, включва в себе си дръзки, контрастни цветове и графики, които да приковат вниманието на отсрещната страна.
3. Защо е необходимо наличието му?
Съществуването на добре формулирано лого е важна необходимост, защото то представлява облика на нашия бранд и е първото нещо, на което потребителите ще обърнат внимание.
В зависимост от качеството на направата му, цветовете, шрифтовете, думите и символите, въплътени в него, този дизайн прави нас и нашето предложение на пазара запомнящо се, и по този начин ни прави уникални и ни разграничава от общото цяло. Когато е добре направено, то предизвиква желание и интерес в отсрещния човек да се запознае и да опита конкретния продукт или услуга.
Най-големите брандове в световен мащаб, използват този графичен елемент или емблема, за да разпространяват своите предложения навсякъде и по всяко време – телевизионни реклами, билбордове, вестници, списания, продуктово позициониране в предавания, филми, клипове и сериали. Без разпознаваемото си лого, много от потребителите нямаше да имат такова доверие към тях.
4. Какво е важно да вземем под внимание когато изграждаме лого дизайна?
Направата му е трудна задача, изискваща внимание в детайла и познания в областта на графичния дизайн. Има случаи, при които невниманието и неправилното му изграждане, влияят на последващия интерес сред потребителите в негативна посока.
Именно поради факта, че искаме благодарение на емблемата да изпъкнем, да формираме градация и да генерираме приходи под името на нашия бранд, трябва да съобразим следните неща:
- Трябва да бъде разбираем – Важно е да бъде изграден по начин, по който няма да останем неразбрани от обществото, сред което искаме да се покажем;
- Трябва да пресъздава послание – Зад емблемата на компанията, трябва да стои целият замисъл и идея, а самото лого да бъде препратка към това;
- Трябва да бъде идентично и разпознаваемо – Да дублираме или да копираме нечия вече наложена идея на пазара, е решение, от което можем да загубим както доверието на клиентите, така и интереса на потенциалните такива;
- Да предизвиква мисловна дейност сред аудиторията в тази насока – Дизайнът ни трябва да бъде направен по начин, който да предизвика мисли в посока на нашите предложения, тяхната функционалност и качество. Колкото повече човек задържи вниманието си върху нещо, толкова възможността да го избере като опция за себе си се увеличава;
- Да не бъде прекалено сложно – Понякога простите и изчистени послания, се възприемат по-лесно и по-добре, отколкото “завъртяните” такива, предизвикващи двусмислие и трудно проследима логика;
- Трябва да се възпроизвежда лесно на всякакъв формат и тип рекламни материали – от билбордове до визитни картички;
- Цветовете, използвани като елементи за направата му, трябва да бъдат подбрани добре, защото те ще фигурират като основа на продуктите и графичният дизайн в последствие.
Имате нужда от лого? Няма проблем!
Нашите графични дизайнери ще изработят най-подходящото лого за вас, и вашият бизнес!
5. Защо да се доверим на Vectory Design?
Да направим своя собствен лого дизайн изисква наличие на познания, наблюдения и опит, които не всеки от нас притежава. Именно поради съвкупността от тези фактори, без които качественото лого не може да съществува, идва и необходимостта от добър професионалист, който да превърне идеята ни в реалност.
Почти всеки, който има опит в сферата на лого и графичния дизайн, знае колко е важно да притежаваме идентификация и индивидуалност. Конкуренцията е голяма във всяка област, пазарът е пренаситен от стари и нови предложения, а да пробием в дадена ниша и да пожънем успех звучи като “мисията невъзможна”. Брандове, които не изглеждат различни, а са част от масата, не просто не се задържат сред конкуренцията, а не могат дори за кратко да се наложат.
Повечето от хората с малки бизнеси смятат, че изграждането на добра емблема не е от голямо значение, което далеч не е вярно. Дори и най-малката фирма може да изпъкне и да “заблести”, под диригентството на професионалист, който да вдъхне живот на идеята.
Да намерим опитен и всеотдаен екип, който да изгражда доверие и да придаде красив облик на нашия бизнес, е трудна задача. Именно поради тази причина, можем да се доверим на Вектори дизайн, чиято дейност е фокусирана в изработка на персонално фирмено лого, уеб дизайн и рекламни материали.
Гласувайки доверието си във Vectory Design, ние получаваме високо качество на изработката на достъпни цени, което преборва посредствеността и ни изгражда уникалност сред конкуренцията.