Scroll to top

Стиловете в Графичния дизайн

Стиловете В Графичният Дизайн И Тенденцията През 2019-2020г.​

Графичният дизайн е все по-разширяваща се творческа дисциплина. 

Чудесен дизайнер не е просто някой, който е квалифициран и гъвкав с инструментите, а човекът който развива вашата идея.

Големите творци развиващи идея или своя идентичност също трябва да са изключително строги изследователи и да изследват всички стилове в дизайна за да създадат обща и ясна представа какво всъщност искат да преследват в своите насоки. 

Способността да се изследвате и непрекъснато да инвестирате време в разширяването на знанията ви за графичните стилове на дизайна, както съвременни, така и исторически, е ключова тактика в това да станете единствени и автентични.

 

Независимо дали планирате да създадете дизайн за един продукт или за цялостна бизнес платформа, ние искаме да ви запознаем, и да ви дадем друга представа за и ясен поглед към вашето развитие.

В исторически план, генерирането на нови дизайнерски стилове е циклично. 

В действителност, нови стилистични подходи в дизайна се развиват, като те вземат малко от това, което дойде преди и много от това, което се случва около него, независимо дали това е в изкуството, кино, мода, политика, музика или общество като цяло.

“Изкуството е навсякъде около нас”​

Всеки стил на дизайн, посочен тук, може да бъде разпознаваем въз основа на определени елементи или избор на дизайн. Тези ключови компоненти на стила могат да бъдат специфични, както прецизни елементи, така и предпочитание към илюстрирани или фотографски изображения или силно използване на тежка декорация.
Алтернативно те могат да бъдат по-общи, като тенденция към плоска дълбочина на полето към дизайна, цветови избор, изпъкналост на отрицателното пространство или качеството на линиите, използвани в изображенията.​

 

На кратко: Дизайнът, както сега така и през годините назад се изгражда от централната точка ( Фокусът който искате да дадете на клиента към вашият продукт), фокус към елемент, цвят, детайл, текст и др.​

Стил: Арт Ново

АРТ НОВО е стил на архитектура, декоративен дизайн на изкуството и графичен дизайн, който се издига до показ в Западна Европа и САЩ през края на 19-ти век, продължавайки в началото на ХХ век, достигайки своя връх до 20-те години на миналия век. Повечето арт нуво дизайни изобразяват разкошно облечени жени, често увенчани с цветя, изпъкнали сред красиви изображения на растения и природа.

 

Характеризират се със:

  • Удебелени, с тежки форми
  • Ръчно рисувани и оцветени
  • Използване на естествени форми
  • Използване на естествен цвят и тонална палитра
  • Редовно се отличава с женски личности

Стил: Арт Деко

Арт Деко е форма на дизайн, визуални изкуства и архитектура, които са се появили в знак на лукс, богатство и изтънченост в предизвикателството на острищеното влияние на Първата световна война.

Умилостиви от изкуство декоратиф, името е взето от парижката изложба от 1925 озаглавена „Изложение Internationale des Arts Decoratifs et Industriels Modernes’ което означава (Международно декоративно и модерно индустриално изкуство), която е първата изложба, която включва произведения на този стил.

Характеристиките, които са синоними на този графичен дизайн са:полу черни, вертикални линии, главни букви, наситени контрастни цветове, аеродинамичните форми, аеродинамични форми, движение и геометрична обработка на шарките и повърхността.От епохата си, Арт Деко става популярен стил, използван за реклама.

Стилът веднага бе прогресивен и експанзивен, но никога не прекрачил линията в скандален. Беше съблазнително, познато, но вълнуващо. Стил Арт Деко се заема перфектно с цел насърчаване на луксозни марки, модни етикети и далеч размахващи туристически дестинации.

Характеризират се със:

  • Получер геометрични фигури
  • Използване на вертикални и движещи се линии
  • Капитализирани шрифтови
  • Висок контраст в цветовете
  • Плосък (по отношение на дълбочината)

Стил: Американски Кич

Влиянието на Арт Деко продължи дълго след 1930-те, вдъхновявайки разпространението на нови дизайнерски стилове. 

Един уникален стил, който последвал американски киш. Този подход на дизайн се издигна до изпъкналост през 1940-те до 60-те в САЩ, с идеализиран и анимационен илюстративен стил. 

Американските киш дизайни на тази епоха са известни с техните специфични стилове на шрифта и футуристичен стилизиране с драматизирани или карикатурирани изображения Графичният дизайн е синоним на неформални форми, богати и високо контрастни цветове, ръчно рисувани и цветни илюстрации, форми за време на пространството и драматични криви. 

Може да наблюдаваме кръстосани опрашвания между дизайна на „Американски кич“ и тона на гласа в рекламата и знаците на деня. И двете използват характерния идеализъм на американската мечта, с пипер с карикатури. Филмовите плакати предлагат някои от най-добрите примери за американски кич стил, особено тези на научната фантастика или фентъзи жанрове.

Характеризират се със:

  • Илюстративни изображения, подобни на карикатури
  • Ярки, ярки цветове
  • Хората в драматични пози
  • Аеродинамични форми

Стил: Швейцарски/Международен стил

С произход от Швейцария през 40-те, швейцарският стил е наричан едновременно международен типографски стил или международен стил. 

Изключително влиятелен, този стил на дизайн е основата, върху която по-голямата част от дизайнерските движения нарастват през 20-ти век. 

В подкрепа на обективността, простотата и четливостта, този дизайн стил е инициирана и водена от дизайнерите на 

Цюрих училище за изкуства и Крафт и Basel училище за дизайн.Малко други училища по дизайна са допринесли толкова за стилистичните иновации на миналия век. 

По-специално използването на мрежи и асиметрични оформления, наред с типографията sans-serif бяха сред най-изявените стилистични разработки. 

Комбинацията от типография и общото предпочитание към фотографските изображения също са отбелязани като ключови характеристики, макар че цветните геометрични изображения също са често срещани.

Както при Art Deco, дизайнът на плаката се превръща в една от най-влиятелните форми на швейцарския/ международен стил. Йозеф 

Мюлер-Брокман е сред най-известните графични дизайнери на 20-ти век. Като фигура на швейцарския стил, неговите дизайни предлагат истински рог на изобилието от препратки. 

Мюлер-Брокман учи в Цюрихското училище по изкуства, отбелязано тук като една от ключовите институции, от които този дизайн стил се съвмества. 

Неговата работа е похвален за опростения си, координатен подход и предпочитание към неорганичните шрифта, като например вида на sans-serif Akzidenz-Grotesk.

Характеризират се със:

  • Последователно използване на отрицателно пространство
  • Наситени матови цветови палитри
  • Много „чисти“ и прости
  • Предпочитани шрифтове на Sans serif
  • Асиметрични оформления

Стил: Психоделичен стил

Феноменът на психеделичния дизайн, изкуството и музиката е синоним на 60-те и 70-те. Тя е повлияна от стила на обличане, философия, литература и култура на времето, като същевременно държи влияние върху дизайнерската култура през цялото десетилетие. Тя все още се очертава като рециклирана стилизация в дизайна днес.

Оркестърите и концертните плакати от 1960-те до 70-те предлагат обширна библиотека за този стил. Виждаме използването на ярки и противоречиви цветове, нечетлив ръчно изчертан закръглени тип, абстрактни кривилинарни форми и метафизични или сюрреалистични илюстративни или фотографски обекти. 

В психеделичния дизайн на дизайна се крие влиянието на дизайна в стил Ар Нуво, особено в ръчно изчертания тип и последователно използване на изображения, изобразяващи жените или женската форма.

Характеризират се със:

  • Повлиян от психеделична лекарствена култура
  • Интензивни, сблъсъци с цветове
  • Вид и използване на изображения, повлияни от Ар Нуво
  • Ръчно рисуван тип обикновено нечетлив и трудно за четене
  • Абстрактни зачертани форми и елементи на дизайна

Стил: Пънк стил

Силен етос на DIY и анти-учредително отношение прониква всички аспекти на пънк дизайн. Суровата част на тази форма на дизайн идва от културата, в която тя произхожда от края на 1970-те пънк музика движение. 

Дизайнът на времето говори на отделните дизайнери и художници, създаващи тези произведения. Повечето от тях са напълно неописани като дизайнери и обикновено са били членовете на групата или приятелите на групите, чиито плакати са направили.

Емблематични елементи на стила на пънк дизайн са ръчно написани или изрязани и поставяне типографски елементи. Често дизайнерите използват текст, който се използва за намерени и нелепи тип елементи – безгранично взаимодействие между получерни и смислени серифни шрифта, за да се постигне класически пънк стил. 

Пънк дизайн стил живее в съвременната зине култура, албуми обложки дизайн и дизайн на diy плакат. Тези творчески общности често работят от позицията да имат нисък или никакъв бюджет. Евтините и леснодостъпни производствени среди на ситопечат и фотокопиране предлагат пънк дизайн последователна естетика, която е много лесно е емулация.

Характеризират се със:

    • Изображения с ниско качество, печатни изображения
    • Ефекти от зърнено-матов ситопечат
    • Тип намерен и колагениран
    • Предимно фотографски изображения
    • Висок контраст, ярки цветове

 

Стил: Грънч стил

Появяващ се като дизайнерски стил в началото на хилядолетието, грънджът получава името си и присъщия стил от движението на музиката и субкултурата от 90-те години, синоним на Nirvana и звука в Сиатъл.

 Неспокойните и слоести текстури, разкъсаните и неравни ръбове заедно с доста хаотичен подход към оформленията са всички ключови характеристики на гръндж дизайна. Въпреки че със сигурност има някои кимвания към това, което е създаден пънк дизайн, грънджът е много уникален стил на дизайн.

Обхващащ песъчинките и градската мръсотия, които бяха ендемични за гръндж сцената от 90-те, този стил обхваща използването на много критично избягвани подходи в дизайна. Неравномерни линии, криви елементи, мръсни петна, зле написан на ръка текст и много зърнести или разкъсани фотографии играят своята роля в предаването на тона на гръндж стила.

 

Някои популярни и разпознаваеми съвременни приложения на стила на гръндж дизайн могат да се видят в брандирането на скейтборд компании и списания, уебсайтове на групи и концерти, алтернативни модни марки, музикални заведения и култура на уличното изкуство.

Характеризират се със:

  • Изображения с ниско качество, печатни изображения
  • Ефекти от зърнено-матов ситопечат
  • Тип намерен и колагениран
  • Предимно фотографски изображения
  • Висок контраст, ярки цветове
  • Като цяло груб, текстуриран естетичен

Стил: Минималистичен/Плосък стил

Минималистичните и плоски дизайни са актуален стил на графичен дизайн, който за първи път започва да набира популярност през 2010-те. Този стил се разпознава лесно заради монохроматичния или ограничен подход при използване на цветовете, минимално засенчване, работа с удебелени линии, стриктно спазване на решетките, отчетливи фотографски изображения, опростени линейни илюстрации и предпочитание към шрифтовете без сериф.

Постоянната популярност на минималистичния конкретен и плосък дизайн е осев връзката. Той използва във всеки намерен дизайн на сферата, от брандиране и опаковане до редакционна, инфографика и цифрова информация. 

Този стил е навсякъде, поради което се прави добре, той предлага изчистени, стилни и лесни за четни резултати от дизайна, които лесно се превеждат във всеки дизайнерски формат. 

Емблематичните примери за минималистичен стил на дизайн могат да се видят в брандирането на добра позната компания за грижа за кожата Aesop, чиито бутилки от кафяво стъкло и минимално проектирани опаковки са признати като икона на стила в световен мащаб. 

Пример за печат и редакция на статията би било написано за изкуства и пътешествия „Зърнени култури“, с елегантно проектиране на полезни и ефективни, минимални оформления. Като цяло, въпреки че изглеждат оскъдни, този подход към дизайна предлага на нашата цифрова ера универсален подход за ефективна комуникация на информация, марков стил и разказване на истории.

Характеризират се със:

  • Без дълбочинна рязкост
  • Минималистично дизайнерско пространство
  • Неутрални тонове и вторични цветове
  • Линейни дизайнерски елементи
  • Използване на отрицателно пространство
Author avatar
Вектори Дизайн
Администратор в Vectory Company
Нашият сайт използва "Бисквитки (Cookies)"
Call Now Button