Успешен Бранд ⊶ 4 Съвета от Предприемачи

Успешен Бранд

4 Съвета от Гари Вайнерчук и други Предприемачи

Годината 2020та създаде най-конкурентния дигитален пазар, който света бе виждал. Дали ще е за вашата фирма или личност, никога не е било по-важно да се построи основата на добре-разпознаваем бранд. За да продавате в свят, където клиентите се двоумят преди да харчат, трябва бранда ви да е силен и автентичен.

Гари Вайнерчук обяснява, че брандът е единственото нещо, което имате. „Вашата репутация онлайн и в новия бизнес свят е основата на играта. Трябва да сте добър човек. Не можете да криете нищо и трябва да излезете наяве до някакво ниво”, споделя Гари Вайнерчук (по-известен като Гари Ви).

Гари Ви има впечатляващо резюме от опит в брандирането и съветите му имат тежест. Той започва кариерата си като помага на родителите си да издигнат техния семеен магазин за алкохолни напитки. След това основа премиен бранд за вино, преди да създаде фирмата, която го направи известен като икона в дигиталния маркетинг – “VaynerMedia“. Със сигурност част от успеха му в индустрията идва от това, че си слага името на всяко начинание, което води. Не се крие в сенките, а се пече в светлината на прожекторите. Между социалните му медии, блоговете и подкаста му, неговият уникален подход към брандирането му дава много възможности за публична изява. Тези изяви са му донесли над 8 милиона последователя само в Инстаграм.

Резултатът е очевиден – света знае името му.

В тази статия ще дадем няколко съвета как да привлечем вниманието на хората в свят с много малък капацитет за внимание.

Не спестявайте нищо

Бранд Съвет №1

Първият съвет идва от Расмус и Крисчън Микелсен – съоснователите на PublishingLife.

„Когато изграждате личен бранд, началото е далеч най-предизвикателната част от целия процес. Имаме YouTube канал, където учим хората да изграждат бизнес за публикуване на книги онлайн. Когато започнахме имаше над 10 други канала, които говореха за същото нещо. Нито един от тях не беше особено популярен, защото пазеха добрите неща, за да продават своя собствен продукт.“

Те казват, че собственият им успех се дължи на следните фактори: 

„Причината да получим толкова много внимание беше, че споделихме всичко което знаем безплатно. Не продавахме нищо. Нашия фокус бе изцяло върху създаването на възможно най-полезни видеа. Направихме над 90 видеа преди да направим и стотинка от личния си бранд. Даже не създадохме онлайн курс преди нашите последователи буквално да ни молят да го направим. Дори само с 1200 събскрайбъри, имаше толкова голямо очакване и хайп когато отворихме врати. На цена от 497$, цели 96 човека си го купиха в първите 24 часа.“

С почти 48,000$, братята Микелсен бяха обилно компенсирани за всичко, което бяха допринесли към общността. Като че ли за една вечер, те се събудиха със знанието, че са открили нещо огромно за брандирането. 

В последствие те споделят:

„Направихме изследване след това, в което се допитахме до феновете ни защо са избрали нас вместо конкурентите ни. Над 50% от отговорилите казаха че са научили толкова много от безплатните ни видеа, че имаха чувството че ни го дължат. След като бяха видели колко добър е нашия безплатен материал, те вече знаеха колко добра ще бъде програмата.“

Простото съобщение на тези предприемачи тук е да се даде на хората това, което искат. 

Не спестявайте никакви детайли. 

Продължавайте да давате, без да очаквате възвръщаемост, и вашата публика ще забележи. 

Те няма да отидат другаде с парите си. Така се създава инерция и така се създава основа за успешен личен и фирмен бранд.

Превърнете мъките в сила

Бранд Съвет №2

Следващият съвет ида от Дейвид Шарп, собственик на Legendary Marketer. 

Шарп е известен като икона в света на интернет маркетинг индустрията, но не е започнал с блестяща репутация.

 „Преди успеха ми в бизнеса бях бездомен. Бях отпаднал от гимназията и наркозависим“, споделя Шарп. 

„Но вместо да оставя на тези мъки да определят съдбата ми, аз ги превърнах в моя сила.“ 

„Като преплетох моето автентично минало в маркетинга ми, показах на хората какво съм превъзмогнал. Тази уязвимост ме хуманизира пред публиката. Без съмнение това е най-силният инструмент за брандиране, който съм открил досега“, твърди Шарп. „Сега преподавам на собственици на бизнес как да смесят образователен маркетинг с разказване на история, което създава силна и печеливша комбинация.“

Най-големият урок според него е да бъдеш автентичен с миналото си, вместо да го криеш. През последните години той е обучил над 300,000 онлайн маркетинг студенти по света.

Започнете с доверие

Бранд Съвет №3

Джуниър Атнтъни, собственикът и основател на LiveSotori, казва следното за изграждането на силен бранд:

„Доверие… Всяка голяма марка си е осигурила някаква форма на доверие от техните клиенти. Не може да очаквате да се разрастнете или да спечелите сърцата на клиентите, ако вашият бранд не създава доверие“, твърди Антъни. „Всички искат верни клиенти, типа клиенти, които биха отказали продукта на конкурент, дори да е 100 пъти по-евтин.

Но за да получим тези верни клиенти, е нужно да изградим бранд, която те познават, харесват и, най-вече, на която могат да се доверят. В нашата фирма ние привличаме фенове, а не клиенти, като първо построяваме лична връзка с тях. 

Лесно е, ако постоянно обещавате по-малко от предоставеното, и предоставяте повече от обещаното. Създайте доверие!“

Антъни действа спрямо думите си. Той е дошъл от бедност и е прекарал време без дом. Но след като основава личния си бранд, той създава революция в сферата. Сега Антъни стана основоположник на нова вълна забогатели предприемачи, на които преподава уроците, довели го до сегашния му успех.

Най-важния урок според него е да изпълнявате до край вашите обещания и да сте надеждни през цялото си професионално съществуване.

 
Това е основата на всяка работеща връзка и е достатъчно да накара клиентите да се замислят два пъти преди да изпробват продуктите и услугите на конкурентите ви.
Едно добро обслужване води до следващото. След кратко време клиентите сами ще препоръчват вашата търговска марка на познатите си.

 
Разговорната реклама е истински мощен маркетингов инструмент и следвайки този съвет, вие можете да се възползвате от него. Започнете с доверието и засилете развитието на вашия бранд.

Използвайте силата на социалната медия

Бранд Съвет №4

Джон Ли, собственик на Wealth Dragons и основател на Memmby, е истински гении в преследването на добро брандиране в социалните мрежи. След създаването на база от 5 милиона последователи, той построи и разви международна репутация. Сега той е собственик на световно известна марка. 

Джон смята, че за създаването на истински огромен бранд е нужно използването на социалните мрежи. Първата му стъпка е създаването на масово популярно (viral) съдържание. 

„Едно от видеата ми беше споделено над 40,000 пъти. То доведе до над 1 милион нови последователи и увеличи продажбите на бизнеса ми”, споделя той. 

А за въпроса как да накараме хората да кликат, Джон казва следното: „Ако искате вашето съдържание да стане viral, трябва да има предизвикателно заглавие, което грабва вниманието на хората, за да го гледат и споделят.“ Света се състезава за вниманието на гледащите, затова трябва да се откроявате от тълпата със запомнящи се заглавия.

Джон също така твърди, че трябва да даваш преди да получиш. „В днешното общество, първо трябва да предоставите голяма стойност, без да очаквате нищо в замяна. В следствие на това е по-вероятно хората да споделят вашето съдържание. Ето един друг начин да постигнете това: просто ги помолете.“ 

Джон смята, че ако предоставяте стойностно съдържание, споделянето му става по естествен начин. Той твърди, че видео може да стане популярно дори без споделяния. 

„Потърсете видеа от вашата ниша и сложете вашето видео пред тяхното като реклама, ще получите хиляди гледания преди тях.“ Според него виралността на клипове не е само произволен интернет феномен, а е нещо, което може да се създаде съзнателно. За да се постигне това, трябва активно да предлагате вашето съдържание на хората, които го намират за стойностно.

За постигането на това, Джон вижда смисъл в ко-брандирането с другите. 

„Намерете хора, които имат същата аудитория като вас и бъдете рекламирани на техните последователи. Подкрепа от тях ще ви осигури много повече продажби и сила на бранда.“

Социалните медии са повече от това да стреляте произволно в космоса и да се молите за печалба. Джон е изключително активен в това да си осигури аудитория. Преследвайки масова популярност; той използва напълно силата на социалната медия.
А вие използвате ли силата на Заяви безплатна консултация с нашия екип!

    Author avatar
    Вектори Дизайн
    Администратор в Vectory Company
    Нашият сайт използва "Бисквитки (Cookies)"
    Call Now Button