Skip links

Какво е Cross-Selling?

Cross-selling или още наречената кръстосана продажба, е продажба, задоволяваща допълнителни, допълващи се нужди, които не са задоволени от оригиналния артикул. 

Например стелки за обувки може да бъдат предложени на клиент, купуващ нов чифт обувки. 

Често кръстосаните продажби насочват клиентите към продукти, които така или иначе потребителите биха закупили. Показвайки ги в точното време, магазинът гарантира, че тези артикули ще бъдат продадени. 

Cross-selling-ът преобладава във всеки вид търговия, включително банки и застрахователни агенции. Кредитните карти се продават кръстосано на хора, регистриращи спестовна сметка, докато застраховка живот обикновено се предлага на клиенти, които купуват автомобилно покритие.

Cross-selling-ът се счита за един от най-добрите и лесни методи за генериране на допълнителни приходи за бизнеса. В допълнение към генерирането на повече приходи, кръстосаните продажби могат да носят и предимството на укрепване на взаимоотношенията с клиентите. 

Въпреки това, ако кръстосано продаваният продукт или услуга не повиши стойността на основната покупка на клиента, тогава кръстосаната продажба може в крайна сметка да навреди, а не да засили връзката на компанията с клиента.

Разбери колко
струва изработката
на твоя сайт

Видове Cross-sell

  • Cross-sell на допълващи продукти

„Искате ли пържени картофи с това“ се превърна в почти емблематична фраза. Кръстосаните продажби помагат на клиентите да извлекат повече от опита си при пазаруване и помагат на търговците да правят повече приходи.

Не винаги, обаче, е нужно артикула предложен за кръстосана продажба да е перфектно свързан с главния продукт, който клиента ще закупи. Възможно е дори цената на новопредложения продукт да е по-висока от тази на главния артикул, особено ако сборът от цените на двата продукта е сравнително малък или “поносим” за клиента.

  • Cross-sell с “купете едно и вземете още едно”

Направете своя артикул за кръстосана продажба в BOGO (купете един, вземете един), за да дадете стимул на купувачите да приемат офертата. Бихте могли да закупите един и да получите един безплатно, да получите един с процент отстъпка или да получите един с фиксирана сума в долари. Как смятате, ще работи ли за вашия магазин? 

  • Услуга: опаковане на подаръци

Предлагането за опаковане на подаръци за вашите клиенти може да бъде печеливша кръстосана продажба по време на празниците. Когато хората бързат да купуват подаръци, те може да са готови да платят премия, за да ги получат вече опаковани и е вероятно разходите ви за опаковане на подаръци да бъдат доста минимални.

  • Cross-sell на платени опции

Покажете на клиентите, че могат да получат своя продукт с някои хубави малки екстри. Автокъщите правят това през цялото време, като предлагат отопляеми седалки, слънчеви покриви и други първокласни добавки. 

За да бъде ясно, тези оферти все още са кръстосана продажба, а не истинска надпродажба. Това е така, защото добавяте допълнителна покупка към тяхната поръчка, а не заменяте продукт с надстроен, въпреки че тази платена опция може да е физически част от продукта.

Типичните примери включват гравиране и персонализиране на облеклото – като персонализирани имена и номера на фланелки или бродерия на друго облекло. Може да се приложи и за добавяне на първокласен лак към скрин или Bluetooth за устройство за ароматерапия.

Искаш да продаваш
повече без да даваш
повече пари за реклама?

  • Кръстосана продажба с абонамент

Ако продавате нещо, което има компонент за презареждане, кръстосаната продажба на абонамент може да бъде чудесен начин да предложите на клиентите повече стойност. Клиентите може да харесат удобството, което може да им донесе избелване на зъби, ароматерапия или абонамент за храна и напитки. 

Това ще спести вашите клиенти от необходимостта да се притесняват за поръчване на пълнители всеки път, когато те се изчерпят, като същевременно ще намали разходите им, ако предложите програма за абонамент и спестяване. 

Това също може да постави приходи на автопилот и да ви спести от необходимостта да убеждавате клиентите да купуват отново от вас. 

Но не е задължително това да е физически продукт. Можете също да продавате кръстосано абонамент, който дава на абонатите предимства само за членове. 

Това може да включва неща като изключителни отстъпки, по-ниски цени за доставка, ранен достъп до нови продукти, лични обучителни сесии или съдържание като видеоклипове с инструкции, електронни книги и др.

Заключение

Кръстосаната продажба включва продажбата на свързани с клиентите артикули, в момента на покупката. Важно е не само, защото увеличава приходите, но и защото повишава удовлетвореността на клиентите, изгражда ангажираност и помага за създаването на солидни и трайни взаимоотношения с клиентите.

Има различни видове кръстосани продажби, като най-често срещани са продажбите с абонамент и продажбите на допълващи продукти.

Ела да поговорим за
твоя проект

[opinioner id="11507"]

Автор:

Мишел Радославова

/ Head Copywriter /

Explore
Drag