Skip links

Работят ли намаленията и как да са ни от полза?

Клиентите наистина харесват отстъпките при пазаруване. Но работят ли намаленията? Как да ги използваме за увеличаване на доходите? Важни статистики, на които трябва да обърнете внимание при предоставянето на намаления? 

Ефективни ли са?

Отстъпките привличат клиенти и трябва да бъдат важен компонент на всяка бизнес стратегия. 

Всъщност, скорошно проучване, проведено от RetailMeNot, установява, че две трети от потребителите са направили покупка, която първоначално не са планирали да направят, единствено въз основа на намирането на купон или намаление. 

По същия начин 80% казват, че се чувстват насърчени да направят първа покупка с марка, която е нова за тях, ако открият оферта или отстъпка.

Повечето намаления работят на принципа на спешността, тъй като отстъпките са валидни само за определен период от време. Ако хората не купят продукта сега, на намалената цена, те вероятно ще пропуснат да спестят пари.

countdown-timer-cropped

Искаш да продаваш
повече без да даваш
повече пари за реклама?

Как да използваме отстъпките за увеличаване на дохода?

Различните отстъпки можем да използваме по различен начин:

    1.“Купете едно и вземете едно безплатно”

Отстъпката „купи едно – получи едно безплатно“, е позната още като отстъпка BOGO. Понякога безплатният артикул не е същият като представения артикул и представлява продукт със същата или по-малка стойност. Като част от тази промоция, клиентът получава един от артикулите безплатно.

Тази отстъпка може да помогне на бизнеса да премести инвентара и да насърчи клиентите да увеличат размера на поръчката си. Клиентите също могат да възприемат по-голяма стойност, защото получават два артикула на цената на един. 

Това работи както за търговия на дребно, така и за електронна търговия, въпреки че понякога купувачите в електронната търговия все пак плащат такса за доставка на безплатния артикул.

    2. Процентни продажби

Процентната разпродажба е отстъпка за артикул въз основа на процент от неговата стойност. Бизнесът понякога определя процентни продажби въз основа на конкретни критерии. 

Например, даден бизнес може да предложи 30% намаление за покупки на клиенти, които са членове на неговата програма за лоялност. Бизнесът може също така да предостави 25% отстъпка за поръчки, когато клиентите закупят три или повече артикула.

Ефективността на процентните продажби може да зависи от възприятията на клиентите. Хората са склонни да гледат на процент като на по-ценен от промоция със статична цена.

Например, да кажете, че даден артикул е с 50% отстъпка, може да звучи по-убедително, отколкото да кажете, че е с 5 лв. отстъпка, дори ако възлизат на същата стойност в лева.

    3. Намаления за ранно плащане 

В някои ситуации фирмите могат да предложат отстъпки за ранно плащане, за да насърчат клиентите да изпълнят плащанията си в рамките на определен период. 

Отстъпката за ранно плащане може също така да насърчи клиентите да избягват пропуснати плащания, като им даде стимул да платят преди датата на падежа. 

Например, доставчик може да предложи отстъпка от поръчката на купувача, ако той се съгласи да плати фактурата в рамките на 10 дни, а не в рамките на 30-дневния краен срок. 

Този тип намаление може да се прилага и за кредитни карти на дребно на клиенти, програми за награди за лоялност и други платени абонаментни услуги.

    4. Отстъпки за безплатна доставка

Фирмите използват отстъпки за безплатна доставка, за да насърчат клиентите да правят онлайн покупки. Тези отстъпки помагат да направите онлайн пазаруването по-лесно и по-евтино. 

Някои марки поставят минимална стойност на поръчката или праг на количеството, за да помогнат за намаляване на разходите за безплатна доставка. 

Например, можете да предложите безплатна доставка само за поръчки над $50. Тази отстъпка също може да помогне на бизнеса да остане конкурентоспособен. Ако клиент намери продукт на една и съща цена от два магазина, опцията, която предлага безплатна доставка, обикновено има по-голям финансов смисъл за него.

Оставащо количество за безплатна доставка

Разбери колко
струва изработката
на твоя сайт

Статистики, на които трябва да обърнете внимание.

  1. Около 93% от купувачите използват купон или код за отстъпка през годината;
  2. 50% увеличение на количеството (на даден продукт) е равностойно на 33% отстъпка (на същия);
  3. Можете да продадете до 73% повече, ако предложите продукт с увеличено нетно количество (бонус пакет);
  4. 75% от хората пазаруващи в интернет, съобщават, че често проверяват имейлите си, за да търсят намаления на нови продукти;
  5. 30% от хората купуват, за да спечелят нещо и 70%, за да решат проблем (прилагайки тази статистика, не забравяйте да дадете представа за това как вашия продукт ще помогне на клиента).

Какви са ползите за бизнеса?

Намаленията работят, когато ги използваме по правилния начин. С тях привличате нови клиенти, но и запазвате стари такива. Отстъпките помагат както на Вас така и на клиентите!

Има очевидна причина, поради която фирмите използват отстъпки – те са ефективни! 

Клиентите харесват добрите сделки за парите си и това е бърз начин да увеличите продажбите, но и куп други предимства като: 

    1. Привличане на нови клиенти

Стойностната отстъпка може да привлече вниманието на някои. Особено за клиенти, които са в процес на решаване дали да купят вашия продукт.

    2. Изчистване на старите наличности

Имате продукти на склад от миналия сезон? 

Можете лесно и ефективно да ги продадете, като предлагате селективни отстъпки.

3. Изграждане на взаимоотношения с лоялни клиенти

Хубаво е да бъдете глезени с бонуси и предимства. Като клиент, ако получа допълнително възнаграждение, освен това, че имам добър продукт или услуга, е по-вероятно да имам и по-добро впечатление и цялостно изживяване. 

Хората обичат да получават признание за усилията си и това е още по-релевантно за лоялните клиенти.

Ела да поговорим за
твоя проект

[opinioner id="11556"]

Автор:

Мишел Радославова

Head Copywriter

Explore
Drag