Skip links

Спрете да губите пари: 7 лесни съвета за намаляване изоставянето на количките

Според проучване, направено от “Baymard Institute”, почти 69% от онлайн купувачите изоставят количките си. Има много причини, поради които това може да е така, но вероятно най-честата причина е, че купувачът просто не е готов да направи покупка. 

Въпреки че, вие като собственик на уебсайт не можете да промените този факт, нека разгледаме нещата, които МОЖЕТЕ да промените и да увеличите продажбите.

1. Намалете броя на стъпките, необходими за завършване на покупка

Улесняването на клиентите да купуват от вас е от ключово значение за намаляване на процента на изоставяне на количките. Ако можете да направите така, че клиентите да могат да завършат покупка само с няколко щраквания, е по-вероятно да го направят. 

Това означава да гарантирате, че вашият процес на плащане е лесен за навигация и че цялата информация, от която се нуждае клиентът, е достъпна на едно място.

Правилно оптимизираната и удобна страница за плащане има средно само 7 полета, които потребителят трябва да попълни. Това е половината от броя, който повечето платформи за електронна търговия предлагат. 

Когато имате над 15 полета, потребителите започват да се изнервят, принуждавайки ги да прекратят покупката.

Искаш сайт, който продава
повече без допълнителни пари за реклама?

2. Предлагайте безплатна доставка

Безплатната доставка е един от най-ефективните начини за намаляване на изоставянето на колички. Всъщност, според проучване на UPS, 94% от купувачите е по-вероятно да завършат покупка, ако е включена безплатна доставка.

Въпреки че може да изглежда нелогично да предлагате безплатна доставка, когато маржовете ви са малки, имайте предвид, че цената на доставката често е определящият фактор за това дали купувачът ще завърши покупката или не. 

Друга практика е да се покаже визуално на потребителите колко пари трябва да похарчат за да се възползват от безплатна доставка. Това от своя страна ще увеличи средната стойност на поръчките в магазина.

3. Добавете опция за поръчка без регистрация

Почти половината от купувачите ще изоставят количката си, ако са принудени да създадат акаунт, преди да поръчат. 

Като предлагате опция за плащане на гости, можете да направите процеса на покупка много по-опростен и да намалите изоставянето на количката.

4. Добавете опция за бърза поръчка

Това е метод за още повече улеснение на онлайн потребителя. Представлява поле за въвеждане на телефонен номер, което е позиционирано на видно място на продуктовата страница. Най-често бива поставен около бутона “купи”. 

Така чрез кратко послание (“бърза поръчка – поставете своя телефонен номер и ние ще ви се обадим”), давате възможност на клиента, попълвайки полето, да направи заявка за купуването на съответната стока. 

Така спестявате време и усилие на потребителя и намалявате вероятността за изоставяне на количката. Вие имате за цел да се свържете с него възможно най-скоро след получаване на заявката. 

Тук трябва да се спомене, че времето за реакция от ваша страна е най-важният фактор за затваряне на сделката. Колкото по-дълъг е периодът между момента на заявката и този, в който получава обаждане от вас, толкова по-вероятно е да не осъществите продажбата. 

Това е така, защото вие се възползвате от импулса, създаден в съзнанието на клиента.

Също така недостатък на този метод е, че има потребители, които не разбират целта му или други, които попълват полето по погрешка, затова е важно съобщението да е ясно, конкретно и да не създава объркване. 

Искаш сайт,
който има всички тези неща?
Разбери колко струва!

5. Сложете различни сигнали за доверие

Когато клиентите са на път да направят покупка, те искат да знаят, че личната им информация е безопасна. 

Уверете се, че вашият сайт включва сигнали за доверие като значки за сигурност и препоръки на клиенти. По този начин ще облекчите евентуалните им притеснения и ще предотвратите изоставяне на поръчката.

6. Предлагайте множество опции за плащане

Ако предлагате само една опция за плащане, може да загубите от продажбите. Не забравяйте да предложите различни опции за плащане, като кредитни карти, PayPal и Apple Pay.

Най-удобният и лесен начин за това е чрез системата Stripe – най-добрият процесор за онлайн бизнес.

Това е доставчик на услуги, който приема различни източници на плащане, като дебитни и кредитни карти или дигитални портфейли. Той е лесен за употреба и е добър избор, защото се съчетава отлично с много платформи и приложения.

7. Използвайте сигнали за неотложност и недостиг, за да насърчите купувачите

Когато става въпрос за намаляване на изоставянето на колички, друг ефективен методи е използването на сигнали за неотложност и недостиг. 

Неотложността може да бъде създадена чрез включване на таймер за обратно отброяване или оферти с ограничено време, докато недостигът може да бъде постигнат чрез предлагане само на определен брой артикули за продажба.

И двете тактики са ефективни за увеличаване на продажбите, като насърчава клиентите да направят покупка, преди да е станало твърде късно.

8. Подобряване на времето за зареждане на сайта

По-бързото зареждане на уебсайта ви е един от най-ефективните начини за намаляване на изоставянето на количките и увеличаване на продажбите. 

Всъщност проучване на Walmart установи, че за всяка секунда забавяне има 1% спад в продажбите.

Друго проучване показва, че 57% от купувачите ще изоставят вашия сайт, ако зареждането на страницата за плащане отнема повече от 3 секунди.

Това означава, че ако зареждането на уебсайта ви отнема повече от три секунди, вероятно ще загубите от продажбите. 

За да подобрите скоростта на уебсайта си, помислете за използването на мрежа за доставка на съдържание (CDN), оптимизиране на вашите изображения и използване на плъгин за кеширане. Можете да намерите повече информация по тази тема в “тази статия”.

Искаш сайт, който зарежда бързо?

Разгледайте нашите инструменти за скорост!

Обобщение

Когато става въпрос за намаляване на изоставянето на количката, улесняването на процеса на покупка е от ключово значение. Това означава да гарантирате, че вашият процес на плащане е лесен за навигация, че цялата информация, от която се нуждае клиентът, е лесно достъпна, и че предлагате опция за плащане като гост.

Можете също да намалите изоставянето на количката, като показвате сигнали за доверие на сайта си, предлагайки множество опции за плащане и използвате спешност и недостиг, за да насърчите купувачите. 

И накрая, фактът, че уебсайтът ви се зарежда бързо, е от съществено значение за задържането на купувачите на вашия сайт. 

Приложете тези промени днес, за да намалите изоставянето на потребителските колички и увеличите продажбите си!

Ела да поговорим за
твоя проект

[opinioner id="11738"]

Автор:

Мишел Радославова

Head Copywriter

Запиши се за нашия бюлетин и получавай полезна информация всяка седмица

*Обещаваме - Няма да получавате спам.

Explore
Drag