Skip links

Upsell – Как да го използваме за да увеличим продажбите?

Upsell или така наречената допродажба, е маркетинг метод, който носи повече приходи и пести разходи. Така продавачът кани клиента да закупи допълнителни продукти или услуги, които може би не са били разгледани. 

Чрез upselling-а, търговците на дребно успяват да изградят по-дълбоки взаимоотношения с клиентите си.

Използвайки upsell метода, продавачът предлага по-висок клас от същия модел продукт, но на малко по-висока цена. Тъй като, обаче повечето клиенти са склонни да вземат по-добрия продукт, само ако разликата в цената между него и този с по-нисък клас е “поносима”, цената между двата артикула трябва да бъде не повече от 25%.

Най-често срещаната и разпространена форма на upselling е показването на сравнителна таблица на клиентите.

Таблицата за сравнение помага на клиентите да направят ясно сравнение между различните характеристики на всяка версия на вашия продукт и услуги.

Въпреки че всички знаем, чe upselling-ът е стратегия, която повишава продажбите и печалбите, това също е техника, която подобрява изживяването при пазаруване за вашите клиенти, защото при него Вие препоръчвате продукти на клиентите си, които добавят повече стойност към количката им. 

В резултат на това, фино подобрявате клиентското изживяване, което кара клиентите ви да се придържат към вашия бизнес за дълго време.

Разбери колко
струва изработката
на твоя сайт

Видове upselling

  • Upsell с подобен продукт – Този вид upselling се използва най-често при продаване на автомобили и техника. В този случай важно е това характеристиките на подобрения продукт да са съпоставени с тези на предишната версия, доказвайки колко по-добър е новият продукт;
  • Upsell чрез отстъпка – Преди да използвате този вариант на upselling, трябва да разделите клиентите си на така наречените, “нови” и “редовни”. По този начин ще можете да предложите отстъпка, която ще се хареса на конкретния клиент и същевременно ще е удобна за Вас. Upselling-ът чрез отстъпка е подходящ за продукти, използвани в ежедневието. Тук купувайки даден брой продукти, биват предложени и такива на половин цена. Точно те биват избирани спрямо статуса на клиента. 
  • Upsell с допълнителна отстъпка – Използвайки този метод Вие трябва да бъдете напълно сигурни, че познавате продукта, към който ще го приложите. Трябва да сте убедени, че за този артикул е възможно добавянето на допълнителни услуги. Този метод за upsell е подходящ за продукти нуждаещи се от поддръжка като техника и автомобили. Например, вместо да предлагате нов телефон, може да предложите нова версия на софтуера на текущия телефон. Методът е подходящ и за прилагането на премии в различни приложения и платформи. 

Съвети за постигането на успешен upsell

  • Всичко е в разбирането какво търси клиентът, а не какво преследвате вие

Не можете да ги принудите да купуват нещо, което не искат. 

Например, вашият клиент иска да купи компютър и бюджетът му е нисък. 

Не можете да им предложите компютър с висок стандарт, но можете да ги продадете допълнително с компютър с нисък стандарт с 1-годишна гаранция. Това ще отговаря на техния бюджет и също така ще увеличи печалбата ви.

  • Трябва да позиционирате продуктите си спрямо това, от което се нуждае клиентът

Например, ако клиентът иска да поръча храна за семейството си.

Можете да им предложите бутилка вода, за да увеличите стойността на сметката им. Тази бутилка вода тук е свързана с техните нужди.

  • Клиентите може вече да имат интерес към продуктите или услугите, които продавате

Например, те може да са виждали приятел или член на семейството да купуват вашия продукт или услуга в миналото. 

Това е известно като познаване на марката. Добра идея е да слушате обратната връзка от клиента, за да разберете по-добре какво търсят.

Това означава, че вашите услуги или продукти трябва да са достатъчно добри, за да направят впечатление. 

Освен това можете да дадете на всеки клиент въвеждащ код, ако той представи вашите продукти на друг. Този начин също е техника за upsell.

Искаш да продаваш
повече без да даваш
повече пари за реклама?

Предимството на upselling-а 

Възползвайки се от upselling-а, Вие спестявате много повече средства и време. Би било много по-лесно да предложите на редовните си клиенти нови и подобрени продукти. 

Създавайки повече оферти за редовните си клиенти, Вие придобивате лесна печалба, тъй като имате 60-70% шанс да продадете стоката си на съществуващ клиент, имащ Ви доверие, отколкото на нов потенциален клиент (5-20% шанс).

Как upselling-ът увеличава жизнената стойност на клиента (CLV)?

При надпродажба вие препоръчвате продукти на клиентите си, които добавят повече стойност към количката им. В резултат на това фино подобрявате клиентското изживяване, което кара клиентите ви да се придържат към вашия бизнес за дълго време и ви помага да излвечете повече стойност или печалба от тях. 

Това ги кара да се връщат за повече и изгражда по-силни отношения с тях.

В крайна сметка:

  • Всеки малък или среден бизнес трябва да има upsell като част от цялостната стратегия за продажби и маркетинг. Преди да положите всички усилия, за да привлечете нови потенциални клиенти, погледнете съществуващите клиенти и вижте дали има потенциал за надпродажба и подобряване на опита им с вашия бизнес.
  • Докато изготвяте стратегия за надпродажба, не забравяйте, че изборът на метод за надпродажба трябва да зависи от пътя на купувача на вашия клиент. Ако офертата не е подходяща, ще губите време и ресурси в създаване и изпълнение на оферти, които никой не желае да приеме.

Ела да поговорим за
твоя проект

[opinioner id="11716"]

Автор:

Мишел Радославова

Head Copywriter

Explore
Drag