Skip links

Увеличете продажбите, използвайки пробойните в човешката психология

Недостиг

В края на 20-ти началото на 21-ви век, една от най-нашумелите теми беше недостига на храна и вода за хората от “третия свят”. Започнаха множество кампании за набиране на средства и експедиции, които целяха да доставят на тези хора, чиста вода и храна. 

Към днешна дата проблема с наличието на чиста вода и храна все още съществува и е на дневен ред, но борбата на хората, за намаляване и дори ликвидиране на този така нашумял проблем е всекидневна. 

Когато говорим за икономическия аспект, недостигът е една закономерност на живота, която гласи, че съществуването само на ограничено количество човешки и нечовешки ресурси, а хората които имат най-добрите технически познания и могат да ги използват, целят да произвеждат само ограничени максимални количества от всяко икономическо благо. 

Недостигът играе ключова роля в икономическата теория и има голямо значение за правилното определяне на икономиката. Най-точния пример дава, определението на Валрас, от което става ясно и точно значението на думата Социално богатство. 

То гласи, че всички материални или нематериални блага, които са от съществено значение в нашето ежедневие, са достъпни в ограничени количества.

Искаш да продаваш
повече без да даваш
повече пари за реклама?

А знаехте ли, че при получаване на информация, за това че желаният от вас ресурс е в ограничено количество, в мозъка ви се задейства невро-химичен механизъм, който да предизвика секрецията на стресови хормони. Те от своя страна връщат важна информация до вашият главен мозък, който кара да вземете бързо, а понякога и необмислено решение, за това дали да закупите даден ресурс или не.  

Пример за това може да бъде онлайн пространството, например когато търсите място за почивка, в повечето сайтове има прозорец, който показва

  • Колко хора гледат същата обява в този момент;
  • Колко свободни места остават за вашата дата;
  • Колко хора са гледали обявата в период от 24 часа.

Друг похват в търговията, та дори и в онлайн търговията, например е “червеният цвят продава”. Характерното за червеният цвят е, че се слага при сезонни разпродажби или при намалено количество от даден продукт или услуга. 

Той привлича вниманието подари интензивността и наситеността си. Олицетворява чувства като сила, могъщество и воля за победа. Склонява към импулсивни и необмислени постъпки.

Спешност

Спешността е един много значим стимул в историята на човека. Тя ви кара да действате бързо, екстремно, стегнато. Да преценявате ситуацията на момента с хладнокръвие и без компромиси. Или иначе казано, мотивират хората към действие. 

Тя носи със себе си краен срок, тоест използва времеви фактори, които предизвикват хората. Когато на клиента му бъде възложено време, разбира че свободното му право на избор е застрашено и това го провокира към действие, за да защити интересите си. 

Примери за спешност са:

  • Ако поръчате днес, ще получите артикула преди Коледа;
  • Остават само няколко часа (обикновено има циферблат, който отброява оставащото време) до края на промоцията;
  • Промоцията изтича в Петък;
  • Черен петък – това е много тесен краен срок, който определя действието в рамките само на един ден;
  • Сезонни намаления – обикновено траят около 1 месец;
  • Прилагането на ценови стимул с ограничен период от време води до същата спешност, която се търси от всеки търговец или брокер.

Искаш сайт,
който има всички тези неща?
Разбери колко струва!

Социално Доказателство

Докато в началото на компютърната ера, социалните мрежи са били създадени само за най-елитните училища и университети, за да могат  да общуват свободно и да учат безпрепятствено. В сегашни дни те са широко разпространени и се използват от много хора по целият свят. 

Социалните медии се превръщат в едни от водещите средства за комуникация, забавления или просто да отмине малко време докато чакаме нещо или някой. 

С всеки изминал ден те стават все по-желани, търсени и използвани. Създават и много работни места. Заради тях се откри една изцяло нова професия, непозната досега за обикновеният потребител. 

Създателите на съдържание или както са по-известни “инфлуенсърите”, имат способността да популяризират даден продукт, услуга, марка или дори локация, на база техните почитатели или по известните в днешно време последователи, които взимат пример от своите любимци и следват стриктно техните съвети. 

Все по-често могат да се видят рекламни обяви, видео съдържание, в което се използват различни рекламни прийоми, кратки клипчета с реклами. 

Как действат всеки един от тези методи:

  • Рекламна публикация – при този вид стимул, потребителите виждат снимка на даден продукт, прилежно подреден и украсен, за да има красив и прилежен търговски вид с подробно описание както на самите продукти или услуги, така и на ползите от притежанието им. Този метод действа чрез обратната психология. Въздейства на читатели така, че те да повярват, че имат нужда, именно от това. А много често самият читател има  нужда от нещо подобно, което успява да го убеди в нуждата му;
  • Видео съдържанието е метод за забавление, който може да съдържа продуктово позициониране. Тук се цели чрез забавлението да бъде повлиян потребителя за необходимостта от закупуването на нещо. Когато се забавляваме в организма ни се отделят група от хормони като Допамин, Ендорфин и Серотонин, които ви правят по-щастливи и по-податливи към разходи, които в точно този момент, не са на дневен ред;
  • Кратки видео клипове – това е най-силният начин за въздействие. Скорошно изследване показва, че кратките видеоклипове могат да доведат до пристрастяване. На какво се дължи това? Те са като бонбони. Предизвикват прилив на Допамин, които атакуват центровете на удоволствие. Това доказва, че кратките и бързи видеоклипове могат да бъдат най-ефективното средство за онлайн търговията. 

Ела да поговорим за
твоя проект

[opinioner id="11655"]

Автор:

Мишел Радославова

Head Copywriter

Explore
Drag